donderdag 26 mei 2016

Freestyle Ibiza bracelets with free pattern


Hippe 'Ibiza-stijl' armbanden, tof bij een zomersoutfit!

De basis van de armbanden zijn hetzelfde, maar elke armbanden heeft een andere uitstraling.
Je kan ze zo breed en lang maken als je zelf wilt, er is zoveel mogelijk.
Denk bijvoorbeeld ook aan een smalle versie, en maak er een hip enkelbandje van! 

Fashionable Ibiza Style bracelets!

The base of these bracelets are all the same. But they all have a different appearence. You can make them as wide and long as you want. For example; you can make a smaller version and make an anklet.

Basis Patroon ''Freestyle Ibiza Bracelets'
Benodigdheden
* haakkatoen in verschillende kleuren, ik gebruikte Katia, Catania en ByClaire nr 1
* naar wens goud/zilver garen van oa. Lurex, Scheepjes of ByClaire Sparkle
* haaknaald 3,5mm & 2,5mm
* kraaltjes, kleuren naar eigen smaak
* knoopjes 
* naaigaren

Base pattern Freestyle Ibiza Bracelets

What you need
* Cotton in different colors. I´ve used Katia Capri, Catania and ByClaire nr1
* Glittery cotton like Lurex, Scheepjes or ByClaire Sparkle
* Hooksize 3,5 and 2,5 mm
* beads
* buttons
* sewing thread

deze groene armband is dubbeldraads gehaakt, katoen met lammy lurex goud.
Ook doen? Pak dan wel een grote haaknaald!

This green bracelet was crocheted with dubble thread. Dont forget to use 
a bigger sized crochethook if this is what you want to do.

Haakpatroon
* Kies 1 kleur als basis kleur van je armband.
* Haak met haaknaald 3,5mm 11 losse.
* Pak haaknaald 2,5mm en haak nog 2 losse (is je 1ste halve stokje).  Haak nu in de 3de losse van de naald een half stokje. Herhaal dit in elke losse. Je hebt nu 12 halve stokjes gehaakt.
* Haak 1 losse, dit is je keer losse en telt niet als een steek. Keer je werk en haak op elk half stokje een half stokje. Herhaal dit tot dat je armband lang genoeg is.
** LET OP - zorg ervoor dat je de armband niet te strak maakt. Door het versier van de armband met katoen gaat de rek uit de armband, hierdoor kan hij te klein worden. Dit zou zonde zijn **

Is je armband lang genoeg, hecht je de draad af. 
Om de armband te sluiten maakte ik gebruik van knoopjes, je kan zelf kiezen voor 1,2 of 3 knoopjes. Bij de groene armband gebruikte ik 2 wat grotere knopen, bij de roze 3 kleinere. Naai de knoopjes op het uiteinde van de armbanden.

Crochetpattern

* Choose one color as a basis for your bracelet.
* chain 11 with hooksize 3,5 mm
* Get your size 2,5 and chain another 2. This is your first htr (britisch terms) Go to the 3th chain from your hook and do a htr in each chain. Now you have got 12 htr.
* chain 1 and turn. Crochet a htr in each htr. You´ve got 12 htr in a row. Repeat this untill your bracelet is long enough.
Make sure to make your bracelet a bit longer then it needs to be. When you sew your decorations on it and possibly do some embroidery, the bracelet gets stiff and doesn´t stretch anymore. Would be ashame if your bracelet doesn´t fit! 

Tie off when your bracelet is long enough. To be able to close your bracelet, you could use the buttons. How many you want to use, is up to you. I´ve used 2 bigger buttons with my big green bracelet and the smaller pink bracelet got 3 little buttons. Sew the buttons at the and of your bracelet. 


Armband versieren

ik haakte er losse en kruizen op en versierden met hem met kleine gouden kraaltjes (ik kocht een doosjes met zilveren en gouden kralen bij Action). Heb je toffe hangertjes, deze kan je er natuurlijk ook aan hangen.

Decorate the bracelet
To decorate them I crocheted a chain and embroidered crosses on them. I´ve used little gold beads and ofcourse you can use pendants if you want to! You could use google to find some inspiration. 

Laat je fantasie de vrije loop! of google eens op Ibiza armbanden voor inspiraties!


Als je helemaal kleur bent met versieren haken we de sluiting van de armbanden vast.
De sluiting haak je van losse, probeer zelf even uit hoelang je sluiting moet worden. 
Dit is afhankelijk van de lengte van je armband en de dikte van je pols.

When you´re done decorating, you have to make sure you can close the bracelet. You´ve already got the buttons, but you will need to crochet a few chains obviously so you can tie the buttons and close the bracelet. How many chains, depends on the size of you buttons. 

Heel veel haak plezier! Have fun!

Love, Mabel

18 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankje wel Carmen! Leuk dat je het gaat proberen, mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!
      Succes!

      Groetjes Mabel

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankje wel Tertia! Leuke vrolijk de zomer in!

      Fijne dag, Groetjes Mabel

      Verwijderen
  3. wat leuk, en zo'n lekker snel en creatief projectje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mieke,

      Ja het is inderdaad een leuk projectje die je in een middagje af hebt! Ook heel als kadootje bijvoorbeeld!

      Fijne dag, Groetjes Mabel

      Verwijderen
  4. Heel leuk zijn ze geworden! Heerlijk al die vrolijke kleurtjes op deze grijze dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annabel, bedankt voor je leuke reactie! Lekker vrolijk de zomer in!

      Groetjes Mabel

      Verwijderen
  5. Heel mooi, THX voor de uitleg,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel! Graag gedaan, ga je ze ook haken? Benieuwd hoe die van jou er uit komen te zien!

      Groetjes Mabel

      Verwijderen
  6. Erg leuk en gezellig voor de zomer!
    Heerlijk hè van die 'korte' tussen door projecten. Ik heb een leuk enkel bandje gehaakt.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje wel! Ja een hartstikke leuk tussendoor project, ook leuk als kadootje! Wat leuk dat je er een enkel bandje van hebt gehaakt? wil hem misschien delen met ons via onze facebookpagina (of Instagram? je kan je taggen onder @hipmetkleur), zou ik heel leuk vinden!

      Groetjes Mabel

      Verwijderen