zondag 11 oktober 2015

Gratis patroon omgehaakte potjes voor Project Haken voor Ouderen en veel meer!

Nog helemaal in de ban van het fantastische weekend in Dalfsen waar we een geweldige High Tea hebben gehad, heb ik deze week heel veel gedaan gekregen! 

Zo heb ik nog een paar potjes omgehaakt voor ons ouderen project. In onze groep werd mij gevraagd naar het patroon. Dit heb ik voor jullie uitgeschreven en vind je hier.




Voor onze middelste dochter maakte ik een knuffeltje af waar ik stiekem al tijden mee bezig was, en maar niet af kwam. Het patroon kun je vinden in het boekje: DenDennis viert feest! Het oorspronkelijke patroon is de discobal. Ik heb alleen de kleuren aangepast en geen rondjes maar de eerste letter van onze dochter haar naam op de buik genaaid.


Op Instagram zag ik toch zulke mooie onderzetters bij Vanmez, die moest ik natuurlijk ook maken! Ik haakte altijd enkel ronde, maar vierkante zijn natuurlijk net zo leuk! En ze zijn natuurlijk super makkelijk om te maken. De gewone Granny Square, zo groot als jij zelf wilt! Ik haakte om de rand allemaal vasten, puur om het wat meer stevigheid te geven.
Zijn ze leuk geworden of niet?



Tijdens de High Tea, kwamen er zoveel prachtige CAL2015 dekens voorbij, ik MOEST hem ook maken. CAL2014 heb ik nooit afgemaakt en is uiteindelijk, schaam, in de prullenbak terecht gekomen. Ik moet zeggen dat ik normaliter ook gewoon geen geduld heb voor de grotere projecten. Ik pak er dan al gauw kleinere projecten bij en nog een en dan nog een.. Om uiteindelijk de handdoek in de ring te gooien, wat betreft het grote project. Ik ben nu dan ook vast besloten om dit project af te maken. Ik bedoel.. Mijn Stylecraft moet ook eens op toch? :)En toegegeven: Ik vind deze CAL ook echt vele malen leuker dan de eerste! Wat natuurlijk een groot compliment is, want deze hebben Tertia en Jolanda natuurlijk helemaal zelf bedacht! Kende je de CAL nog niet? Dan kun je de patronen week voor week terug vinden op het Blog van beide dames! 


Ik ben nu bij week 8, dus ik heb nog een stuk te gaan. Het zijn nl 36 weken met meerdere toeren!

Ik pak mijn haaknaald en ga weer verder met de deken. Een hele fijne dag voor jullie en een fantastische week!

Lieve Groetjes,
Frederika







3 opmerkingen:

  1. Wauw mooie kleuren voor je deken hoor! Ik ben benieuwd hoe die van jou uit gaat groeien, leuk ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen